Jesteś tu pierwszy raz? Wstęp do RFiD - poradnik dla początkującego

RFID w zarządzaniu odzieżą roboczą oraz BHP

Technologia RFID a Bezpieczeństwo i Higiena Pracy

Odzież robocza ma na celu zabezpieczenie pracowników przed szkodliwym i niebezpiecznym działaniem czynników występujących w miejscu pracy. Odzież ta coraz częściej wykonana jest z wysokiej jakości materiałów, spełniających odpowiednie standardy.

Bezdotykowa identyfikacja odzieży roboczej, znakowanie specjalnymi chipami RFID pozwala na osiągnięcie wielu korzyści:

  • Kontrola pralnicza – dzięki zastosowaniu tagów można szybko uzyskać informację o ilości cykli prania każdej sztuki odzieży, dzięki czemu można w prosty sposób rozliczyć usługi pralnicze
  • Bezpieczeństwo – dzięki przypisanej do chipa informacji o dacie rozpoczęcia użytkowania oraz ilości cykli prania można zapobiec nadmiernemu zużyciu odzieży, a przez to wypadkom podczas pracy
  • Kontrola zakażeń – w przypadku odzieży mającej kontakt z patogenami chorobotwórczymi
  • Zmniejszenie kosztów – technologia RFID pozwala na dokładne określenie zapotrzebowania na środki ochrony indywidualnej. Zakład nie musi więc martwić się kosztami związanymi np. z magazynowaniem nadmiaru odzieży roboczej
  • Prognozowanie zapotrzebowania – dzięki informacji o ilości zużytej w danym okresie odzieży pracowniczej można dokonać zakupów odpowiadających dokładnemu zapotrzebowaniu w danym momencie
  • Eliminacja nadużyć – dokładna wiedza na temat stanu, daty wydania oraz stopnia zużycia odzieży zapobiega wyłudzaniu dodatkowych sztuk przez pracowników zakładu
  • Kontrola pracowników – zastosowanie bramek RFID wyposażonych w czytniki pozwala na szybką i bezbłędną identyfikację osób w wyznaczonych strefach. Dzięki temu firma może posiadać wiedzę o tym kiedy dany pracownik wszedł, a kiedy wyszedł z danej strefy
  • Precyzja – dzięki bezdotykowemu sczytywaniu danych można zidentyfikować wiele chipów jednocześnie
  • Kompresja danych – system komputerowy dostosowany do potrzeb danej firmy pozwala na gromadzenie bardzo wielu danych w jednym miejscu, co umożliwia eliminacje kartotek papierowych oraz wielu dokumentów komputerowych

 

Przeczytaj pozostałe artykuły Może zainteresuje Cię również
Zamknij

Potrzebujesz pomocy?
Chcesz poznać szczegóły współpracy?

Zostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik zadzwoni do Ciebie w ciągu kilkunastu minut.

    Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.

    Administratorem danych, które tu wpisujesz będziemy My, czyli Haxon S.A. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

    Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w polityce prywatności. Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty pomagające Nam w działaniach związanych z opisanym wyżej marketingiem bezpośrednim produktów i usług własnych oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.