Co to jest RFID?

Co warto wiedzieć o technologii RFID?

Najprościej rzecz ujmując jest to metoda identyfikacji obiektów przy pomocy fal radiowych – Radio Frequency IDentification. Jest to nowoczesna i zdecydowanie bardziej wydajna alternatywa dla kodów kreskowych.

W skład całego systemu RFID wchodzi:

1) czytnik – stanowiący antenę odbiorczo-nadawczą,

2) tagi (chipy) umieszczane na skanowanych przedmiotach

3) oprogramowanie, które pozwala na zapisywanie i przechowywanie wszystkich danych

W zależności od zapotrzebowania czytnik RFID może przyjąć postać niewielkiego urządzenia obsługiwanego przy pomocy smartfona lub też dużych bramek, przez które mogą przechodzić np. wózki przemysłowe

Z kolei duży wachlarz różnych rodzajów chipów pozwala na oznakowanie dowolnie wybranego przez nas przedmiotu  – mogą być to m.in. tekstylia, leki, karty identyfikacyjne czy  kontenery.

Przykładowe rodzaje tagów RFID:

Dzięki automatycznemu przekazywaniu danych do programu komputerowego można w łatwy i szybki sposób odtworzyć je w dowolnie wybranym momencie. Dodatkowo oprogramowanie systemu można modyfikować dostosowując je do indywidualnych potrzeb klienta.

Zalety systemu RFID:

  • szybka i zdalna identyfikacja znakowanych obiektów – około 300 w ciągu kilku sekund
  • precyzyjne określenie miejsca przebywania otagowanego towaru
  • oszczędność czasu personelu poprzez eliminację ręcznego liczenia przedmiotów
  • ograniczenie błędów wynikających z tzw. czynnika ludzkiego
  • oszczędność finansowa – ograniczenie kradzieży lub zaginięcia przedmiotów
  • przechowywanie dużej ilości informacji w jednym miejscu
  • odporność chipów na wiele czynników zewnętrznych – jak wysoka temperatura czy uszkodzenia mechaniczne

 

Przeczytaj również

KODY KRESKOWE kontra RFID: Porównanie zalet i wad

KODY KRESKOWE kontra RFID: Porównanie zalet i wad

Podczas gdy producenci stosują obecnie dwie formy automatycznego gromadzenia danych: kody kreskowe i systemy RFID; istnieje wiele szumu co do tego, czy RFID przejmie kod kreskowy. Jedna metoda zbierania danych nie jest zasadniczo lepsza od drugiej; oba zawierają informacje o produkcie, jednak oba znacznie się różnią. Kod kreskowy Kod kreskowy to wizualna reprezentacja danych, która […]

RFID w retail/handlu detalicznym na przykładzie LPP

RFID w retail/handlu detalicznym na przykładzie LPP

  LPP swoją przygodę z hardtagami zaczęła od transponderów EAS do ochrony handlu detalicznego. Teraz te tagi działają w EAS/UHF. W centrach logistycznych w Gdańsku i Moskwie umieszczono dziesięć tunelów RFID do kodowania i rejestrowania dostaw i wydań do konkretnych sklepów. W samych sklepach wykorzystuje się od 4 do 15 urządzeń mobilnych RFID w zależności […]

Kessaris – rozwiązanie RFID do inwentaryzacji i lokalizacji artykułów

Kessaris – rozwiązanie RFID do inwentaryzacji i lokalizacji artykułów

  Sprzedawca dóbr luksusowych Kessaris oferuje około 10 000 różnych biżuterii i artykułów luksusowych w każdym z ośmiu sklepów – a ceny wynoszące nawet 5000 euro lub więcej nie są wśród nich rzadkością. Głównym celem optymalizacji opartej na technologii jest stworzenie środowiska, które daje bezpieczeństwo i kontrolę dla firmy, pracowników i klientów.   Dla Kessaris […]

Masz pytania? Napisz do nas

    Zamknij

    Potrzebujesz pomocy?
    Chcesz poznać szczegóły współpracy?

    Zostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik zadzwoni do Ciebie w ciągu kilkunastu minut.

      Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.

      Administratorem danych, które tu wpisujesz będziemy My, czyli Haxon S.A. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

      Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w polityce prywatności. Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty pomagające Nam w działaniach związanych z opisanym wyżej marketingiem bezpośrednim produktów i usług własnych oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.