Jesteś tu pierwszy raz? Wstęp do RFiD - poradnik dla początkującego

Automatyczna identyfikacja towarów z RFID

Systemy automatycznej identyfikacji – RFID

Aby móc sprawnie zarządzać posiadanymi zasobami niezbędna jest wiedza o tym, gdzie dany produkt obecnie się znajduje, w jakiej ilości, a także w jakim jest stanie (w przypadku produktów spożywczych czy leczniczych). Możliwość pozyskania takiej wiedzy przekłada się bezpośrednio na koszty i konkurencyjność danego przedsiębiorstwa.

Obecnie trudno sobie wyobrazić, aby w magazynie wyposażonym w tysiące różnych produktów nie korzystano z systemów automatycznej identyfikacji, która umożliwia szybkie wprowadzenie danych do systemu informatycznego. Do tej pory taka identyfikacja opierała się głównie na stosowaniu kodów kreskowych, jednak coraz częściej i chętniej stosuje się technologię RFID, która umożliwia odczyt bardzo wielu danych w bardzo krótkim czasie.

Automatyczna identyfikacja danych z RFID

Każdy system automatycznej identyfikacji powinien składać się z:

– urządzenia rozpoznającego dany przedmiot

– znacznika, który umożliwia rozpoznanie danego obiektu poprzez odpowiednie urządzenie.

W przypadku zastosowania technologii RFID znacznikiem jest chip (tag), który umieszczony na danym przedmiocie pozwala na jego identyfikacje. Duży wybór różnych rodzajów chipów umożliwia umieszczenie go praktycznie na dowolnym produkcie. Dodatkowo w odróżnieniu od kodów kreskowych, które przechowują tylko ograniczoną i statyczną informacje o produkcie zastosowanie chipów umożliwia programowanie i elektroniczną zmianę danych.

Z kolei dane zebrane z tagów są przesyłane za pomocą czytnika RFID, który może przyjąć postać niewielkiego, ręcznego skanera. Jednak w celu eliminacji udziału człowieka i pełnej automatyzacji procesu zbierania danych można zastosować bramki RFID wyposażone w czytniki, które pozwolą na rozpoznanie bardzo wielu oznakowanych produktów jednocześnie – np. całej palety towaru.

Stosując automatyczną identyfikację danych z RFID można osiągnąć wiele korzyści:

  • Znaczące usprawnienie przepływu towaru
  • Sprawne rozdysponowanie przesyłek
  • Szybsza lokalizacja produktów
  • Zarządzanie magazynem i minimalizacja błędów
  • Możliwość śledzenia produktu od momentu jego wyprodukowania do sprzedaży
  • Skrócenie realizacji zamówień
  • Łatwy dostęp do wielu informacji o danym produkcie w jednym miejscu
  • Zminimalizowanie błędów występujących w czasie przyjęcia i wydania towaru
  • Usprawnienie inwentaryzacji towaru
  • Automatyczne generowanie raportów
  • Automatyczne rozliczanie stanów magazynowych

Sprawdź także: automatyczna identyfikacja w systemach logistycznych

Przeczytaj pozostałe artykuły Może zainteresuje Cię również
Zamknij

Potrzebujesz pomocy?
Chcesz poznać szczegóły współpracy?

Zostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik zadzwoni do Ciebie w ciągu kilkunastu minut.

    Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.

    Administratorem danych, które tu wpisujesz będziemy My, czyli Haxon S.A. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

    Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w polityce prywatności. Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty pomagające Nam w działaniach związanych z opisanym wyżej marketingiem bezpośrednim produktów i usług własnych oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.