Jesteś tu pierwszy raz? Wstęp do RFiD - poradnik dla początkującego

Rentowność sklepu. Jak zwiększyć?

Jak zwiększyć rentowność sklepu?

Korzystanie z RFID w handlu detalicznym daje całe mnóstwo korzyści i możliwości dla sklepów stacjonarnych. A także poprawiając wrażenia z zakupów dla klientów. Narzędzia do śledzenia zasobów RFID mają pozytywny wpływ na miejsce pracy, od poprawy kontroli zapasów i optymalizacji zakupów magazynowych po zwiększenie sprzedaży i zmniejszenie kosztów utrzymania.

Rentowność sklepu

Wykorzystanie RFID do śledzenia aktywów detalicznych

Wykorzystanie identyfikacji radiowej (RFID) do śledzenia fizycznych „rzeczy” nie jest nową koncepcją. W rzeczywistości pierwszy działający system śledzenia RFID pochodzi z II wojny światowej, kiedy był używany do identyfikacji samolotów.

W ciągu następnych 80 lat narzędzia RFID ewoluowały; patent na pierwszy tag RFID został opracowany w 1973 roku, pierwszy czytnik ultrawysokiej częstotliwości (UHF) został wynaleziony przez IBM w latach 90., a do 2004 roku amerykański gigant handlowy Walmart wydał na swoje programy RIFD prawie 500 milionów dolarów. Ten ostatni nawołuje przedsiębiorstwa skoncentrowane na konsumentach, aby korzystały z rozwiązań do śledzenia zasobów detalicznych, w szczególności z technologii RFID.

Jednak dopiero w ciągu ostatnich kilku dekad RFID zyskało zauważalną obecność w branży detalicznej. Brytyjscy detaliści Marks and Spencer byli jednymi z pierwszych użytkowników narzędzi RFID w 2001 roku i nadal polegają na tej samej technologii. Niedawno wzięli udział w projekcie badawczym, który pokazał wzrost sprzedaży do 5,5% dzięki zastosowaniu rozwiązań śledzenia RFID. Wyniki wykazały również zmniejszenie zapasów magazynowych, zagubionych i skradzionych zapasów oraz kosztów personelu.

RFID – na czym polega

Śledzenie RFID polega na wykorzystaniu fal radiowych do odczytu i przesyłania danych z małych chipów (znaczników RFID) do czytnika wyposażonego w antenę. Czytnik RFID przesyła następnie te dane do systemu śledzenia zasobów, gdzie są przechowywane, oceniane i podejmowane. Należy pamiętać, że czytnikiem może być wszystko, od urządzenia mobilnego pracownika po ręczny skaner systemowy.

Oznaczając produkty i zapasy tagami RFID, pracownicy mogą automatycznie śledzić stany i poziomy zapasów, minimalizując jednocześnie ryzyko utraty i kradzieży. W środowisku detalicznym śledzenie zasobów RFID może być stosowane w przypadku pojedynczych produktów na półkach, a także aktywów ruchomych. Na przykład supermarket może chcieć wyposażyć swoje wózki i kosze w znaczniki RFID dalekiego zasięgu, aby uniknąć ich zgubienia i zmniejszyć koszty znalezienia zamienników.

Rentowność sklepu

Jak dobrać RFID?

Jeśli chodzi o wybór odpowiednich narzędzi do wdrożenia systemu śledzenia RFID, istnieje kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę. Takich jak na przykład:

Z jakiej odległości musisz skanować w poszukiwaniu przedmiotów?

Jakich tagów RFID potrzebujesz (aktywnych, pasywnych czy półpasywnych)?

Czy potrzebujesz metek odpornych na warunki atmosferyczne?

Z jaką częstotliwością mają działać tagi (niska, wysoka, ultrawysoka)?

Wybór systemu RFID będzie w dużej mierze zależał od rodzaju sprzedawanych produktów. Zależy to również od tego, jakie problemy masz nadzieję rozwiązać. Na przykład szukasz rozwiązania do zarządzania zapasami? Czy potrzebujesz większej widoczności procesu łańcucha dostaw? A może koncentrujesz się na zapobieganiu stratom i kradzieży?

Poprawa kontroli zapasów i minimalizacja sytuacji braku zapasów

Narzędzia do śledzenia zasobów mogą być używane do różnych czynników, szczególnie przydatnym dla sprzedawców detalicznych jest uzyskanie większej widoczności łańcucha dostaw od produkcji po dystrybucję. Dzięki temu menedżerowie mogą zrozumieć, czy ich produkty są przechowywane na palecie, w kontenerze, czy też są w drodze do sklepu. Zapewnienie większej wiedzy o tym, gdzie znajdują się zapasy i kiedy są dostępne.

Szybka Inwentaryzacja

Kluczowym aspektem wykorzystania RFID w handlu detalicznym jest możliwość skanowania setek zasobów jednocześnie. W przeciwieństwie do bardziej ręcznego podejścia, takiego jak kody kreskowe, gdzie przedmioty muszą być skanowane pojedynczo.

Pozwala to na szybką i łatwą kontrolę zapasów, która w przeciwnym razie zajęłaby kilka dni; upewnienie się, że półki są uzupełniane w razie potrzeby. W końcu konsekwentnie zaopatrzone półki pomagają spełnić oczekiwania klientów i poprawiają ogólne wrażenia z zakupów.

Kolejną zaletą wyboru technologii RFID jest poprawa poziomu dokładności inwentaryzacji. W studium przypadku, w którym wzięło udział 10 liderów branży, dokładność inwentaryzacji sprzedawców wzrosła z 65-75% do 93-99% po wprowadzeniu systemów śledzenia zasobów RFID.

Sprawdź: Inwentaryzacja z RFID

Rentowność sklepu

Przykład z branży

Sprzedawca odzieży, River Island, również zwiększył dokładność swoich zapasów z 70% do 98%, wdrażając skuteczny system RFID. Z kolei odnotowali znaczny wzrost sprzedaży i są teraz w stanie zapewnić, że najpopularniejsze linie produktów są zawsze dostępne.

Kontrola zapasów ma kluczowe znaczenie dla dzisiejszych sklepów detalicznych. Do tego stopnia, że ​​80% konsumentów twierdzi, że rzadziej odwiedza sklep, jeśli witryna sprzedawcy nie zapewnia dostępności zapasów w czasie rzeczywistym. Ale właśnie tam rozwija się system śledzenia zasobów RFID. Dobry system zapewni, że stany magazynowe w sklepie będą aktualizowane natychmiast, od momentu pojawienia się zapasów do sprzedaży artykułów. Oznacza to, że klienci w sklepach stacjonarnych i online nie są rozczarowani.

Poprawa jakości zakupów dzięki RFID w handlu detalicznym

Jednym z najbardziej ekscytujących osiągnięć w zakresie wykorzystania RFID jest możliwość zmiany sposobu, w jaki klienci przeglądają i kupują produkty w sklepach stacjonarnych.

Wyobraź sobie, że wchodzisz do sklepu, dodajesz przedmioty do wózka na zakupy i wychodzisz prosto do drzwi; całkowicie z pominięciem procesu POS (point-of-sale). Cóż, teraz jest taka możliwość. W rzeczywistości to już się dzieje, a na czele stoi Amazon Go . Ideą tego jest zmniejszenie kolejek do kasy i skrócenie etapu POS.

Niektórzy sprzedawcy, tacy jak Tesco, używają teraz technologii „skanuj podczas zakupów”, aby zmniejszyć kolejki w kasie. Ułatwienie klientom obsługi. Podczas gdy supermarkety wykorzystują technologię skanowania kodów kreskowych do tej usługi, która wymaga od kupujących skanowania przedmiotów jeden po drugim, technologia RFID może zmienić zasady działania „skanowania i robienia zakupów”.

Zakupy 4.0

Kolejnym innowacyjnym zastosowaniem RFID w handlu detalicznym są interaktywne lustra do przymierzalni. Te inteligentne lustra mogą rozpoznawać produkty za pomocą tagów RFID i automatycznie synchronizować się z systemem śledzenia, aby dostarczać w czasie rzeczywistym dane o produktach, takie jak dostępność i dostępność rozmiaru.

Takie interaktywne doświadczenia zakupowe zapewniają klientom bardziej zapadające w pamięć i osobiste połączenie z produktem. A także pomaganie sprzedawcom detalicznym odróżniać swoją markę i produkty od konkurencji w tej samej przestrzeni.

Wniosek

Wprowadzenie RFID do handlu detalicznego ma udowodniony potencjał, aby pozytywnie wpłynąć na wszystkie sklepy stacjonarne. Dowody świadczą nie tylko o zwiększeniu kontroli zapasów i obniżeniu kosztów, ale także otwierają drzwi do innych innowacyjnych zastosowań. Co przeniesie ogólne wrażenia zakupowe na nowy poziom.

W rzeczywistości jeden z ekspertów ds. handlu detalicznego uważa, że ​​Marks & Spencer może potencjalnie stworzyć system, w którym klienci będą mogli odebrać produkty oznaczone RFID, zapłacić telefonem i opuścić sklep. System śledzenia RFID mógłby skutecznie „zobaczyć”, co kupujący ma w swoim koszyku. Bez konieczności skanowania.

Chociaż na rynku istnieją inne rozwiązania do śledzenia zasobów, takie jak kody kreskowe, Bluetooth i NFC, RFID jest powszechnie uważana za wybraną technologię do dalszego rozwoju nowej ery handlu detalicznego. Taki, który poprawia jakość realizacji transakcji i poprawia ogólne operacje detaliczne.

Sprawdź także: zastosowanie RFID w produkcji

Przeczytaj pozostałe artykuły Może zainteresuje Cię również
Zamknij

Potrzebujesz pomocy?
Chcesz poznać szczegóły współpracy?

Zostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik zadzwoni do Ciebie w ciągu kilkunastu minut.

    Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.

    Administratorem danych, które tu wpisujesz będziemy My, czyli Haxon S.A. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

    Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w polityce prywatności. Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty pomagające Nam w działaniach związanych z opisanym wyżej marketingiem bezpośrednim produktów i usług własnych oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.