KODY KRESKOWE kontra RFID: Porównanie zalet i wad

RFID vs Barcode

Podczas gdy producenci stosują obecnie dwie formy automatycznego gromadzenia danych: kody kreskowe i systemy RFID; istnieje wiele szumu co do tego, czy RFID przejmie kod kreskowy. Jedna metoda zbierania danych nie jest zasadniczo lepsza od drugiej; oba zawierają informacje o produkcie, jednak oba znacznie się różnią.

Kod kreskowy

Kod kreskowy to wizualna reprezentacja danych, która jest skanowana i interpretowana w celu uzyskania informacji. Każdy kod kreskowy zawiera określony kod, który działa jako technologia śledzenia produktów; i jest reprezentowany w sekwencji linii lub innych kształtów. Początkowo tę technologię symbolizowały szerokości i odstępy między równoległymi liniami, które były jednowymiarowe. To następnie ewoluowało w inne kształty geometryczne, takie jak prostokąty i sześciokąty, które były dwuwymiarowe. Ta technologia kodów kreskowych może być skanowana przez czytniki kodów kreskowych wraz z nowszą technologią na urządzeniach takich jak smartfony i drukarki stacjonarne.

Zalety kodów kreskowych

  • Znacznie mniejszy i lżejszy niż tagi RFID, a przez to łatwiejszy w użyciu.
  • Tańsze niż tagi RFID, ponieważ kody kreskowe są drukowane bezpośrednio na materiałach plastikowych lub papierowych, a zatem jedynym kosztem jest atrament; niewielki całkowity koszt.
  • Kody kreskowe działają z taką samą dokładnością na różnych materiałach, w których są umieszczane.
  • Kody kreskowe są uniwersalną technologią, ponieważ są normą dla produktów detalicznych; sklepy posiadające czytnik kodów kreskowych mogą przetwarzać kody kreskowe z dowolnego miejsca na świecie.
  • Obecnie kody kreskowe znajdują się na prawie każdym przedmiocie i nie ma żadnych problemów związanych z prywatnością z ich użyciem.

Wady kodów kreskowych

  • Skanery kodów kreskowych potrzebują bezpośredniej linii wzroku do kodu kreskowego, aby móc je odczytać.
  • Aby odczytać kod kreskowy, skaner kodów kreskowych musi być dość blisko; około nie więcej niż 5 metrów
  • Kody kreskowe nie mają możliwości odczytu/zapisu; nie zawierają żadnych dodatkowych informacji, takich jak data ważności itp. Zawierają jedynie producenta i produkt.
  • Są bardzo pracochłonne, ponieważ muszą być skanowane pojedynczo.
  • Kody kreskowe mają mniejsze bezpieczeństwo niż RFID, ponieważ można je łatwiej reprodukować lub podrabiać.
  • Kody kreskowe łatwiej ulegają uszkodzeniu, ponieważ do skanowania potrzebna jest linia wzroku, wydrukowany kod kreskowy musi być wyeksponowany na zewnątrz produktu.
  • Jeśli kod kreskowy jest zdarty lub uszkodzony, nie ma możliwości zeskanowania produktu.

RFID – dowiedz się więcej

Technologia identyfikacji radiowej (RFID) obejmuje etykietę przymocowaną do produktu, która identyfikuje i śledzi produkt za pomocą fal radiowych. Te tagi mogą przenosić dane. Technologia ta składa się z trzech części: anteny skanującej, nadajnika-odbiornika z dekoderem do interpretacji danych oraz transpondera (znacznika RFID) wstępnie ustawionego z informacjami. Antena skanująca wysyła sygnał o częstotliwości radiowej, zapewniając komunikację ze znacznikiem RFID. Kiedy znacznik RFID przechodzi przez pole częstotliwości anteny skanującej, wykrywa sygnał aktywacji i może przesyłać dane informacyjne w ładowniach, które mają być odebrane przez antenę skanującą.

 

Zalety RFID

  • Może odczytywać tagi RFID z większej odległości niż kody kreskowe.
  • Tagi RFID nie muszą być umieszczone na linii wzroku skanera.
  • Tagi RFID mogą być odczytywane szybciej niż kody kreskowe; ponieważ jednocześnie można odczytać nawet 600 tagów RFID.
  • Tagi RFID mogą działać na znacznie większe odległości; informacje można odczytać z tagu z odległości kilkunastu metrów.
  • Tagi RFID to urządzenia do odczytu/zapisu.
  • RFID zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa, dane mogą być szyfrowane, chronione hasłem lub ustawione tak, aby zawierały funkcję „zabijania”, aby trwale usunąć dane.
  • Tagi RFID przenoszą duże możliwości danych, takie jak konserwacja produktów, historie wysyłek i daty ważności; które można zaprogramować do tagu.
  • Po ich skonfigurowaniu, można go uruchomić przy minimalnym udziale człowieka.
  • Tagi RFID nadają się do wielokrotnego użytku i są bardziej wytrzymałe, ponieważ są chronione plastikową osłoną.

Wady RFID

  • RFID jest droższe w uruchomieniu w porównaniu z kodem kreskowym
  • Czytniki RFID mają trudności ze zbieraniem informacji podczas przechodzenia przez metal lub ciecz.

 

Przeczytaj również

RFID w retail/handlu detalicznym na przykładzie LPP

RFID w retail/handlu detalicznym na przykładzie LPP

  LPP swoją przygodę z hardtagami zaczęła od transponderów EAS do ochrony handlu detalicznego. Teraz te tagi działają w EAS/UHF. W centrach logistycznych w Gdańsku i Moskwie umieszczono dziesięć tunelów RFID do kodowania i rejestrowania dostaw i wydań do konkretnych sklepów. W samych sklepach wykorzystuje się od 4 do 15 urządzeń mobilnych RFID w zależności […]

Kessaris – rozwiązanie RFID do inwentaryzacji i lokalizacji artykułów

Kessaris – rozwiązanie RFID do inwentaryzacji i lokalizacji artykułów

  Sprzedawca dóbr luksusowych Kessaris oferuje około 10 000 różnych biżuterii i artykułów luksusowych w każdym z ośmiu sklepów – a ceny wynoszące nawet 5000 euro lub więcej nie są wśród nich rzadkością. Głównym celem optymalizacji opartej na technologii jest stworzenie środowiska, które daje bezpieczeństwo i kontrolę dla firmy, pracowników i klientów.   Dla Kessaris […]

Kontrola łańcuchu dostaw z RFID

Kontrola łańcuchu dostaw z RFID

W branży winiarskiej jest coraz większe zapotrzebowanie na kontrole łańcuchu dostaw. Świadomość konsumentów wobec produkty, które kupują rośnie i tak jak zapotrzebowanie na szczegółowe informacje na temat całości proces produkcji wina. Od najmniejszego winogrona, aż po gotowe butelki łańcuch dostaw musi być kontrolowany. Winiarze, aby spełnić oczekiwania klientów, muszą szukać nowych rozwiązań. Winiarnia Ca 'del […]

Masz pytania? Napisz do nas

    Zamknij

    Potrzebujesz pomocy?
    Chcesz poznać szczegóły współpracy?

    Zostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik zadzwoni do Ciebie w ciągu kilkunastu minut.

      Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.

      Administratorem danych, które tu wpisujesz będziemy My, czyli Haxon S.A. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

      Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w polityce prywatności. Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty pomagające Nam w działaniach związanych z opisanym wyżej marketingiem bezpośrednim produktów i usług własnych oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.