Jesteś tu pierwszy raz? Wstęp do RFiD - poradnik dla początkującego

RFID w retail/handlu detalicznym na przykładzie LPP

 

LPP swoją przygodę z hardtagami zaczęła od transponderów EAS do ochrony handlu detalicznego. Teraz te tagi działają w EAS/UHF. W centrach logistycznych w Gdańsku i Moskwie umieszczono dziesięć tunelów RFID do kodowania i rejestrowania dostaw i wydań do konkretnych sklepów.

W samych sklepach wykorzystuje się od 4 do 15 urządzeń mobilnych RFID w zależności od wielkości powierzchni sprzedażowej. Również POSy są zintegrowane w czytniki RFID. Hardtagi jednak, w przeciwieństwie do etykiet RFID, nie nadają się do identyfikacji wszystkich towarów które oferuje grupa LPP. LPP pracuje właśnie nad metką RFID którą będzie można zastosować do butów/torby czy innych akcesoriów, co pozwoli na posiadanie 100 % towaru ochipowanego RFID.

RFID handel.

Sklepy wysyłają hardtagi usunięte podczas sprzedaży do firmy do dostawcy oprogramowania. Tam tagi są sprawdzane, naprawiane lub wymieniane, a następnie zakodowane są wysyłane do producentów w celu oznaczenia produktów. Do tej pory LPP używała 100 mln hardtagów wykorzystujących UHF RFID. Według danych hardtag rotuje 5-6 razy, a potem jest wymieniany na nowego.

Dzięki wykorzystaniu RFID we wszystkich sklepach Reserved, firma realizuje cel ciągłej kontroli i optymalizacji stanów magazynowych na poziomie sklepu. W sklepach pracownicy korzystają z urządzeń ręcznych RFID do regularnej inwentaryzacji, która zajmuje ułamek czasu w porównaniu do kodów kreskowych. Technologia RFID w POSach rejestruje dodatkowe informacje. Dane inwentaryzacyjne z RFID ze wszystkich sklepów są gromadzone w chmurze. Zamówienia towarów z centrum dystrybucyjnego mogą być inicjowane w czasie rzeczywistym dzięki przepływowi informacji. W samym sklepie RFID wspomaga pracowników w uzupełnianiu zapasów z zaplecza sklepu.

Przeczytaj pozostałe artykuły Może zainteresuje Cię również
Zamknij

Potrzebujesz pomocy?
Chcesz poznać szczegóły współpracy?

Zostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik zadzwoni do Ciebie w ciągu kilkunastu minut.

    Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.

    Administratorem danych, które tu wpisujesz będziemy My, czyli Haxon S.A. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

    Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w polityce prywatności. Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty pomagające Nam w działaniach związanych z opisanym wyżej marketingiem bezpośrednim produktów i usług własnych oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.