RFID w retail/handlu detalicznym na przykładzie LPP

 

LPP swoją przygodę z hardtagami zaczęła od transponderów EAS do ochrony handlu detalicznego. Teraz te tagi działają w EAS/UHF. W centrach logistycznych w Gdańsku i Moskwie umieszczono dziesięć tunelów RFID do kodowania i rejestrowania dostaw i wydań do konkretnych sklepów.

W samych sklepach wykorzystuje się od 4 do 15 urządzeń mobilnych RFID w zależności od wielkości powierzchni sprzedażowej. Również POSy są zintegrowane w czytniki RFID. Hardtagi jednak, w przeciwieństwie do etykiet RFID, nie nadają się do identyfikacji wszystkich towarów które oferuje grupa LPP. LPP pracuje właśnie nad metką RFID którą będzie można zastosować do butów/torby czy innych akcesoriów, co pozwoli na posiadanie 100 % towaru ochipowanego RFID.

RFID w retailu.

Sklepy wysyłają hardtagi usunięte podczas sprzedaży do firmy do dostawcy oprogramowania. Tam tagi są sprawdzane, naprawiane lub wymieniane, a następnie zakodowane są wysyłane do producentów w celu oznaczenia produktów. Do tej pory LPP używała 100 mln hardtagów wykorzystujących UHF RFID. Według danych hardtag rotuje 5-6 razy, a potem jest wymieniany na nowego.

Dzięki wykorzystaniu RFID we wszystkich sklepach Reserved, firma realizuje cel ciągłej kontroli i optymalizacji stanów magazynowych na poziomie sklepu. W sklepach pracownicy korzystają z urządzeń ręcznych RFID do regularnej inwentaryzacji, która zajmuje ułamek czasu w porównaniu do kodów kreskowych. Technologia RFID w POSach rejestruje dodatkowe informacje. Dane inwentaryzacyjne ze wszystkich sklepów są gromadzone w chmurze. Zamówienia towarów z centrum dystrybucyjnego mogą być inicjowane w czasie rzeczywistym dzięki przepływowi informacji. W samym sklepie RFID wspomaga pracowników w uzupełnianiu zapasów z zaplecza sklepu.

Przeczytaj również

KODY KRESKOWE kontra RFID: Porównanie zalet i wad

KODY KRESKOWE kontra RFID: Porównanie zalet i wad

Podczas gdy producenci stosują obecnie dwie formy automatycznego gromadzenia danych: kody kreskowe i systemy RFID; istnieje wiele szumu co do tego, czy RFID przejmie kod kreskowy. Jedna metoda zbierania danych nie jest zasadniczo lepsza od drugiej; oba zawierają informacje o produkcie, jednak oba znacznie się różnią. Kod kreskowy Kod kreskowy to wizualna reprezentacja danych, która […]

Kessaris – rozwiązanie RFID do inwentaryzacji i lokalizacji artykułów

Kessaris – rozwiązanie RFID do inwentaryzacji i lokalizacji artykułów

  Sprzedawca dóbr luksusowych Kessaris oferuje około 10 000 różnych biżuterii i artykułów luksusowych w każdym z ośmiu sklepów – a ceny wynoszące nawet 5000 euro lub więcej nie są wśród nich rzadkością. Głównym celem optymalizacji opartej na technologii jest stworzenie środowiska, które daje bezpieczeństwo i kontrolę dla firmy, pracowników i klientów.   Dla Kessaris […]

Kontrola łańcuchu dostaw z RFID

Kontrola łańcuchu dostaw z RFID

W branży winiarskiej jest coraz większe zapotrzebowanie na kontrole łańcuchu dostaw. Świadomość konsumentów wobec produkty, które kupują rośnie i tak jak zapotrzebowanie na szczegółowe informacje na temat całości proces produkcji wina. Od najmniejszego winogrona, aż po gotowe butelki łańcuch dostaw musi być kontrolowany. Winiarze, aby spełnić oczekiwania klientów, muszą szukać nowych rozwiązań. Winiarnia Ca 'del […]

Masz pytania? Napisz do nas

    Zamknij

    Potrzebujesz pomocy?
    Chcesz poznać szczegóły współpracy?

    Zostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik zadzwoni do Ciebie w ciągu kilkunastu minut.

      Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.

      Administratorem danych, które tu wpisujesz będziemy My, czyli Haxon S.A. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

      Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w polityce prywatności. Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty pomagające Nam w działaniach związanych z opisanym wyżej marketingiem bezpośrednim produktów i usług własnych oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.