Automatyczna identyfikacja danych z RFID

Automatyczna identyfikacja danych

Aby móc sprawnie zarządzać posiadanymi zasobami niezbędna jest wiedza o tym, gdzie dany produkt obecnie się znajduje, w jakiej ilości, a także w jakim jest stanie (w przypadku produktów spożywczych czy leczniczych). Możliwość pozyskania takiej wiedzy przekłada się bezpośrednio na koszty i konkurencyjność danego przedsiębiorstwa.

Obecnie trudno sobie wyobrazić, aby w magazynie wyposażonym w tysiące różnych produktów nie korzystano z systemów automatycznej identyfikacji, która umożliwia szybkie wprowadzenie danych do systemu informatycznego. Do tej pory taka identyfikacja opierała się głównie na stosowaniu kodów kreskowych, jednak coraz częściej i chętniej stosuje się technologię RFID, która umożliwia odczyt bardzo wielu danych w bardzo krótkim czasie.

Każdy system automatycznej identyfikacji powinien składać się z:

– urządzenia rozpoznającego dany przedmiot

– znacznika, który umożliwia rozpoznanie danego obiektu poprzez odpowiednie urządzenie

W przypadku zastosowania technologii RFID znacznikiem jest chip (tag), który umieszczony na danym przedmiocie pozwala na jego identyfikacje. Duży wybór różnych rodzajów chipów umożliwia umieszczenie go praktycznie na dowolnym produkcie. Dodatkowo w odróżnieniu od kodów kreskowych, które przechowują tylko ograniczoną i statyczną informacje o produkcie zastosowanie chipów umożliwia programowanie i elektroniczną zmianę danych.

Z kolei dane zebrane z tagów są przesyłane za pomocą czytnika RFID, który może przyjąć postać niewielkiego, ręcznego skanera. Jednak w celu eliminacji udziału człowieka i pełnej automatyzacji procesu zbierania danych można zastosować bramki RFID wyposażone w czytniki, które pozwolą na rozpoznanie bardzo wielu oznakowanych produktów jednocześnie – np. całej palety towaru.

Stosując automatyczną identyfikację danych pozwala na osiągnięcie wielu korzyści:

  • Znaczące usprawnienie przepływu towaru
  • Sprawne rozdysponowanie przesyłek
  • Szybsza lokalizacja produktów
  • Zarządzanie magazynem i minimalizacja błędów
  • Możliwość śledzenia produktu od momentu jego wyprodukowania do sprzedaży
  • Skrócenie realizacji zamówień
  • Łatwy dostęp do wielu informacji o danym produkcie w jednym miejscu
  • Zminimalizowanie błędów występujących w czasie przyjęcia i wydania towaru
  • Usprawnienie inwentaryzacji towaru
  • Automatyczne generowanie raportów
  • Automatyczne rozliczanie stanów magazynowych

Przeczytaj również

KODY KRESKOWE kontra RFID: Porównanie zalet i wad

KODY KRESKOWE kontra RFID: Porównanie zalet i wad

Podczas gdy producenci stosują obecnie dwie formy automatycznego gromadzenia danych: kody kreskowe i systemy RFID; istnieje wiele szumu co do tego, czy RFID przejmie kod kreskowy. Jedna metoda zbierania danych nie jest zasadniczo lepsza od drugiej; oba zawierają informacje o produkcie, jednak oba znacznie się różnią. Kod kreskowy Kod kreskowy to wizualna reprezentacja danych, która […]

RFID w retail/handlu detalicznym na przykładzie LPP

RFID w retail/handlu detalicznym na przykładzie LPP

  LPP swoją przygodę z hardtagami zaczęła od transponderów EAS do ochrony handlu detalicznego. Teraz te tagi działają w EAS/UHF. W centrach logistycznych w Gdańsku i Moskwie umieszczono dziesięć tunelów RFID do kodowania i rejestrowania dostaw i wydań do konkretnych sklepów. W samych sklepach wykorzystuje się od 4 do 15 urządzeń mobilnych RFID w zależności […]

Kessaris – rozwiązanie RFID do inwentaryzacji i lokalizacji artykułów

Kessaris – rozwiązanie RFID do inwentaryzacji i lokalizacji artykułów

  Sprzedawca dóbr luksusowych Kessaris oferuje około 10 000 różnych biżuterii i artykułów luksusowych w każdym z ośmiu sklepów – a ceny wynoszące nawet 5000 euro lub więcej nie są wśród nich rzadkością. Głównym celem optymalizacji opartej na technologii jest stworzenie środowiska, które daje bezpieczeństwo i kontrolę dla firmy, pracowników i klientów.   Dla Kessaris […]

Masz pytania? Napisz do nas

    Zamknij

    Potrzebujesz pomocy?
    Chcesz poznać szczegóły współpracy?

    Zostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik zadzwoni do Ciebie w ciągu kilkunastu minut.

      Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.

      Administratorem danych, które tu wpisujesz będziemy My, czyli Haxon S.A. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

      Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w polityce prywatności. Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty pomagające Nam w działaniach związanych z opisanym wyżej marketingiem bezpośrednim produktów i usług własnych oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.