Jesteś tu pierwszy raz? Wstęp do RFiD - poradnik dla początkującego

Systemy automatycznej identyfikacji towarów – technologia RFID

Systemy automatycznej identyfikacji produktów – RFID

Aby móc sprawnie zarządzać posiadanymi zasobami niezbędna jest wiedza o tym, gdzie dany produkt obecnie się znajduje, w jakiej ilości, a także w jakim jest stanie (w przypadku produktów spożywczych czy leczniczych). Możliwość pozyskania takiej wiedzy przekłada się bezpośrednio na koszty i konkurencyjność danego przedsiębiorstwa.

Czym jest technologia RFID? To metoda automatycznej identyfikacji obiektów, gdzie dane zapisane na specjalnych etykietach RFID są odczytywane przez urządzenia radiowe. RFID wykorzystuje fale radiowe do komunikacji między tagiem a czytnikiem w czasie rzeczywistym.

Obecnie trudno sobie wyobrazić, aby w magazynie wyposażonym w tysiące różnych produktów nie korzystano z systemów automatycznej identyfikacji, która umożliwia szybkie wprowadzenie danych do systemu informatycznego. Do tej pory taka identyfikacja opierała się głównie na stosowaniu kodów kreskowych, jednak coraz częściej i chętniej stosuje się technologię RFID, która umożliwia odczyt bardzo wielu danych w bardzo krótkim czasie.

Automatyczna identyfikacja danych z technologią RFID

Każdy system automatycznej identyfikacji powinien składać się z:

– urządzenia rozpoznającego dany przedmiot

– znacznika, który umożliwia rozpoznanie danego obiektu poprzez odpowiednie urządzenie.

W przypadku zastosowania technologii RFID znacznikiem jest chip (tag), który umieszczony na danym przedmiocie pozwala na jego identyfikacje. Duży wybór różnych rodzajów chipów umożliwia umieszczenie go praktycznie na dowolnym produkcie. Dodatkowo w odróżnieniu od kodów kreskowych, które przechowują tylko ograniczoną i statyczną informacje o produkcie zastosowanie chipów umożliwia programowanie i elektroniczną zmianę danych.

Z kolei dane zebrane z tagów są przesyłane za pomocą czytnika RFID, który może przyjąć postać niewielkiego, ręcznego skanera. Jednak w celu eliminacji udziału człowieka i pełnej automatyzacji procesu zbierania danych można zastosować bramki RFID wyposażone w czytniki, które pozwolą na rozpoznanie bardzo wielu oznakowanych produktów jednocześnie – np. całej palety towaru.

Stosując automatyczną identyfikację danych z RFID można osiągnąć wiele korzyści:

  • Znaczące usprawnienie przepływu towaru
  • Sprawne rozdysponowanie przesyłek
  • Szybsza lokalizacja produktów
  • Zarządzanie magazynem i minimalizacja błędów
  • Możliwość śledzenia produktu od momentu jego wyprodukowania do sprzedaży
  • Skrócenie realizacji zamówień
  • Łatwy dostęp do wielu informacji o danym produkcie w jednym miejscu
  • Zminimalizowanie błędów występujących w czasie przyjęcia i wydania towaru
  • Usprawnienie inwentaryzacji towaru
  • Automatyczne generowanie raportów
  • Automatyczne rozliczanie stanów magazynowych

Sprawdź także: automatyczna identyfikacja w systemach logistycznych

Wdrożenie systemu RFID

Jeśli chcesz wdrożyć w swoim przedsiębiorstwie system automatycznej identyfikacji, napisz do nas, a my przedstawimy Ci możliwości współpracy! Zaproponujemy Ci rozmowę online, aby przygotować wstępną ofertę wdrożenia.

Jeśli masz dodatkowe pytania, również czekamy na Twoje zgłoszenia!

Skontaktuj się z nami!

Przeczytaj pozostałe artykuły Może zainteresuje Cię również
Zamknij

Potrzebujesz pomocy?
Chcesz poznać szczegóły współpracy?

Zostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik zadzwoni do Ciebie w ciągu kilkunastu minut.

    Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.

    Administratorem danych, które tu wpisujesz będziemy My, czyli Haxon S.A. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

    Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w polityce prywatności. Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty pomagające Nam w działaniach związanych z opisanym wyżej marketingiem bezpośrednim produktów i usług własnych oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.