Jesteś tu pierwszy raz? Wstęp do RFiD - poradnik dla początkującego

Jak zapobiegać kradzieży ręczników hotelowych z RFID

Wyposażenie pokoju hotelowego jest w pełni udostępniane przebywającym w nim gościom, co nie oznacza, że można je sobie potem zabrać do domu. Niestety kradzieże w hotelach zdarzają się nieustannie, co stanowi spory koszt dla ich właścicieli. Aż 30% przebadanych pracowników hoteli deklaruje, że najczęściej giną ręczniki. Na dalszych miejscach są kosmetyki, piloty od telewizorów, pościel, szlafroki czy zawartość minibaru.

 

Zastosowanie technologia rfid w hotelu

Największy problem stanowią kradzieże właśnie ręczników oraz szlafroków. W wielu hotelach są to produkty wysokiej jakości, wykonane na zamówienie, często z ozdobnym haftem czy bordiurą. Wprowadzenie ich do wyposażenia pokoju znacznie podnosi jego standard. Logotyp hotelu  najczęściej nie powstrzymuje gości przed kradzieżą, wręcz przeciwnie stanowi to dodatkową zachętę – gość traktuje taki ręcznik jako swego rodzaju pamiątkę.

Jak można więc zapobiegać kradzieżom tych rzeczy? Idealnie sprawdzi się tutaj system RFID. Dzięki zastosowaniu specjalnych chipów RFID można oznakować każdy ręcznik czy szlafrok znajdujący się na wyposażeniu hotelu. Taki chip wszyty dyskretnie np. pod metkę zachowuje swoją trwałość nawet podczas wielokrotnego prania, prasowania czy suszenia.

 

Automatyzacja dzięki technologii rfid

System RFID w hotelu pozwoli na kontrolę każdej oznakowanej rzeczy. Dzięki zastosowaniu specjalnych maszyn wydających oraz zrzutni na brudne tekstylia, możesz kontrolować co goście hotelowi pobierają i ile rzeczy oddają by więcej nie trafiła się sytuacja by czegoś przypadkiem nie „pożyczyli”.
Automaty działają 24/h, a informacje o tym co jest w automacie oraz zrzutni masz dostępne w czasie rzeczywistym, dzięki temu pracownicy będą mogli poświęcić swój czas na inne zadania. Unikniemy dzięki temu znacznej ilości kradzieży ręczników hotelowych.

Co jeszcze daje zastosowanie systemu RFID?

  • Chip RFID można umieścić nie tylko na ręcznikach czy szlafrokach, ale również na wielu innych przedmiotach będących wyposażeniem pokoju hotelowego, co znacznie zmniejszy straty wynikające z kradzieży tych przedmiotów
  • Specjalne czytniki RFID pozwalają na identyfikację nawet 600 oznakowanych przedmiotów w ciągu kilku sekund, co pozwala na przeprowadzenie szybkiej i dokładnej inwentaryzacji wyposażenia hotelowego bez konieczności ręcznego liczenia każdej rzeczy
  • Oprócz kontroli antykradzieżowej system RFID pozwala na efektywną kontrolę ilości wykonywanych usług pralniczych, tzn. wiemy nie tylko ile rzeczy trafiło, a ile wróciło z pralni, ale możemy również kontrolować ilość cykli prania danych tekstyliów – informacja on-line
    o obiegu tekstyliów pomiędzy pralnią a hotelem

Technologia rfid w hotelu

Tak więc zastosowanie systemu RFID w hotelach czy hotelowych SPA pozwoli na znaczną redukcję kosztów wynikających nie tylko z kradzieży, ale również z niekontrolowanych usług pralniczych. Istotną zaletą jest również oszczędność czasu pracowników, który można wykorzystać w inny sposób.

Koszty utrzymania technologii RFID w hotelu są z roku na rok coraz wyższe, dlatego wszędzie tam, gdzie dodatkowe wydatki da się wyeliminować warto wprowadzić nowoczesne rozwiązania, które mogą w tym pomóc.

Przeczytaj pozostałe artykuły Może zainteresuje Cię również
Zamknij

Potrzebujesz pomocy?
Chcesz poznać szczegóły współpracy?

Zostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik zadzwoni do Ciebie w ciągu kilkunastu minut.

    Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.

    Administratorem danych, które tu wpisujesz będziemy My, czyli Haxon S.A. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

    Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w polityce prywatności. Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty pomagające Nam w działaniach związanych z opisanym wyżej marketingiem bezpośrednim produktów i usług własnych oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.