Kessaris – rozwiązanie RFID do inwentaryzacji i lokalizacji artykułów

 

Sprzedawca dóbr luksusowych Kessaris oferuje około 10 000 różnych biżuterii i artykułów luksusowych w każdym z ośmiu sklepów – a ceny wynoszące nawet 5000 euro lub więcej nie są wśród nich rzadkością. Głównym celem optymalizacji opartej na technologii jest stworzenie środowiska, które daje bezpieczeństwo i kontrolę dla firmy, pracowników i klientów.

 

Dla Kessaris integracja rozwiązania technologicznego RFID rozwiązała problem regularnych inwentaryzacji.

Technologia UFH RFID pozwoliła na skuteczną identyfikacje zegarków, a co było wykluczone ze względów estetycznych dla innych alternatyw. W następnym etapie detalista zamierza oznakować tagami RFID inne dobra luksusowe jak biżuteria.

 

Dyskretne oznakowanie dóbr luksusowych

Grecki sprzedawca towarów luksusowych Kessaris oferuje ekskluzywne zegarki i luksusowe przedmioty z segmentu biżuterii w ośmiu oddziałach. Firma zatrudniającej ponad 40 pracowników, uznała, że dokumentacja inwentarza i szczegółowy status około 10 000 artykułów w każdym sklepie jest kluczowe dla bezpieczeństwa. Kontrole ręczne są czasochłonne i podatne na błędy.

 

Zegarki, pierścionki i łańcuszki ze względów na swoje niewielkich rozmiary nie pozwalały na wykorzystanie standardowych rozwiązań. Innym wymogiem była jak największa dyskrecja oznakowania towaru. Dlatego Kessaris postawiło na stworzenie taga RFID dla jubilerów.

Po dostarczeniu do centrali wszystkie zegarki są oznaczane małą etykietą RFID UHF i początkowo zapisywane w systemie RFID. Z centrali zegarki są dystrybuowane za pomocą RFID do pozostałych siedmiu sklepów. Inwentaryzacje stanów magazynowych są przeprowadzane przez pracowników średnio raz w miesiącu. Tagi są kodowane zgodnie z normą EPC Gen2 ISO/IEC 18000-6, biorąc pod uwagę fakt, że np. producenci luksusowych zegarków wykorzystują numery referencyjne zamiast serializacji.

Inwentaryzacja z RFID powoduje 3 korzyści na różnych płaszczyznach.

Pierwszą z nich jest to, że skanowanie tagów RFID eliminuje błędy ludzkie.

Drugą zaletą jest oszczędność czasu, zegarki zwykle znajdują się w trzech różnych miejscach. Gdyby chcieć przeprowadzić inwentaryzację dla konkretnej marki, musieliby objąć wszystkie trzy lokalizacje jednocześnie, aby znaleźć wszystkie pozycje. Do skanera RFID potrzebny jest tylko jeden pracownik do odczytania wszystkie przedmioty we wszystkich trzech lokalizacjach.

Zmniejsza to również nakład pracy wymagany do inwentaryzacji.

Inwentaryzacja z RFID zapewnia u sprzedawcy dokładność od 95 do 100%. Przy o wiele mniejszym nakładzie czasowym i pracy.

 

Kessaris udało się osiągnąć zadowalające wyniki i pokaźny wzrost wydajności, szczególnie w obszarze zapasów zegarków. Obecnie poszukuje tagów dla biżuterii artykułów papierniczych i dekoracyjnych. Jeśli to się udała, 100 % towarów w sklepie będzie oznaczone RFID. Wtedy również firma zintegruje swój system kasowy z RFID by sprzedaż mogła się za pomocą fali radiowej.

Przeczytaj również

KODY KRESKOWE kontra RFID: Porównanie zalet i wad

KODY KRESKOWE kontra RFID: Porównanie zalet i wad

Podczas gdy producenci stosują obecnie dwie formy automatycznego gromadzenia danych: kody kreskowe i systemy RFID; istnieje wiele szumu co do tego, czy RFID przejmie kod kreskowy. Jedna metoda zbierania danych nie jest zasadniczo lepsza od drugiej; oba zawierają informacje o produkcie, jednak oba znacznie się różnią. Kod kreskowy Kod kreskowy to wizualna reprezentacja danych, która […]

RFID w retail/handlu detalicznym na przykładzie LPP

RFID w retail/handlu detalicznym na przykładzie LPP

  LPP swoją przygodę z hardtagami zaczęła od transponderów EAS do ochrony handlu detalicznego. Teraz te tagi działają w EAS/UHF. W centrach logistycznych w Gdańsku i Moskwie umieszczono dziesięć tunelów RFID do kodowania i rejestrowania dostaw i wydań do konkretnych sklepów. W samych sklepach wykorzystuje się od 4 do 15 urządzeń mobilnych RFID w zależności […]

Kontrola łańcuchu dostaw z RFID

Kontrola łańcuchu dostaw z RFID

W branży winiarskiej jest coraz większe zapotrzebowanie na kontrole łańcuchu dostaw. Świadomość konsumentów wobec produkty, które kupują rośnie i tak jak zapotrzebowanie na szczegółowe informacje na temat całości proces produkcji wina. Od najmniejszego winogrona, aż po gotowe butelki łańcuch dostaw musi być kontrolowany. Winiarze, aby spełnić oczekiwania klientów, muszą szukać nowych rozwiązań. Winiarnia Ca 'del […]

Masz pytania? Napisz do nas

    Zamknij

    Potrzebujesz pomocy?
    Chcesz poznać szczegóły współpracy?

    Zostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik zadzwoni do Ciebie w ciągu kilkunastu minut.

      Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.

      Administratorem danych, które tu wpisujesz będziemy My, czyli Haxon S.A. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

      Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w polityce prywatności. Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty pomagające Nam w działaniach związanych z opisanym wyżej marketingiem bezpośrednim produktów i usług własnych oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.