Kontrola łańcuchu dostaw z RFID

W branży winiarskiej jest coraz większe zapotrzebowanie na kontrole łańcuchu dostaw.

Świadomość konsumentów wobec produkty, które kupują rośnie i tak jak zapotrzebowanie na szczegółowe informacje na temat całości proces produkcji wina.

Od najmniejszego winogrona, aż po gotowe butelki łańcuch dostaw musi być kontrolowany. Winiarze, aby spełnić oczekiwania klientów, muszą szukać nowych rozwiązań.

Winiarnia Ca 'del Bosco posiada jedną z najnowocześniejszych i zaawansowanych piwnic we Włoszech, a sama winiarnia słynie z wyjątkowych win. Ca 'del Bosco zrozumiało, że aby sprostać wymaganiom rynku, musi udoskonalić własny przepływ operacyjny.

Głównym celem projektu było wdrożenie systemu do automatycznego śledzenia całego procesu produkcji oraz identyfikacji w łańcuchu dostaw.

Rozwiązanie śledzi określone operacje podczas procesu produkcji wina, począwszy od rejestracji winnic w systemie. Winiarz może prześledzić odmiany winogron do pierwotnej winnicy. Wewnątrz magazynu, załadunek jest uproszczony dzięki zastosowaniu palet oznaczonych tagami RFID które identyfikują i rejestrują palety w środku namiotu.

Są to podstawowe cechy, które wspierają klienta w trakcie złożonego procesu, na dokładny dobór różnych moszczów i rodzajów win które przepis wymaga. W zależności od produktu końcowego, wina są przenoszone do różnych kontenerów, śledzone i identyfikowane etykietami RFID. W fazie etykietowania, poprzez serializacje, butelce nadawany jest unikalny identyfikator umożliwiający jej identyfikowalność poza piwnicą, poprzez łańcuch dostaw i na rynku, ułatwiając operacje logistyczne.

Dzięki ulepszeniom technologicznym RFID Ca 'del Bosco winnicy udało się przezwyciężyć wszystkie początkowe wyzwania i poprawić ogólną wydajność, dokładność i kontrolę w cały łańcuch dostaw:

▪ Usprawnienie procesu produkcyjnego

▪ Śledzenie produktu w całym procesie produkcyjnym

▪ Kontrolowanie i rejestrowanie wyników analizy oraz kontroli jakości

▪ Kontrolowanie szarej strefy

▪ Ochrona znaku towarowego przed podróbkami

▪ Zagwarantowanie klientowi wiarygodności

Przeczytaj również

KODY KRESKOWE kontra RFID: Porównanie zalet i wad

KODY KRESKOWE kontra RFID: Porównanie zalet i wad

Podczas gdy producenci stosują obecnie dwie formy automatycznego gromadzenia danych: kody kreskowe i systemy RFID; istnieje wiele szumu co do tego, czy RFID przejmie kod kreskowy. Jedna metoda zbierania danych nie jest zasadniczo lepsza od drugiej; oba zawierają informacje o produkcie, jednak oba znacznie się różnią. Kod kreskowy Kod kreskowy to wizualna reprezentacja danych, która […]

RFID w retail/handlu detalicznym na przykładzie LPP

RFID w retail/handlu detalicznym na przykładzie LPP

  LPP swoją przygodę z hardtagami zaczęła od transponderów EAS do ochrony handlu detalicznego. Teraz te tagi działają w EAS/UHF. W centrach logistycznych w Gdańsku i Moskwie umieszczono dziesięć tunelów RFID do kodowania i rejestrowania dostaw i wydań do konkretnych sklepów. W samych sklepach wykorzystuje się od 4 do 15 urządzeń mobilnych RFID w zależności […]

Kessaris – rozwiązanie RFID do inwentaryzacji i lokalizacji artykułów

Kessaris – rozwiązanie RFID do inwentaryzacji i lokalizacji artykułów

  Sprzedawca dóbr luksusowych Kessaris oferuje około 10 000 różnych biżuterii i artykułów luksusowych w każdym z ośmiu sklepów – a ceny wynoszące nawet 5000 euro lub więcej nie są wśród nich rzadkością. Głównym celem optymalizacji opartej na technologii jest stworzenie środowiska, które daje bezpieczeństwo i kontrolę dla firmy, pracowników i klientów.   Dla Kessaris […]

Masz pytania? Napisz do nas

    Zamknij

    Potrzebujesz pomocy?
    Chcesz poznać szczegóły współpracy?

    Zostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik zadzwoni do Ciebie w ciągu kilkunastu minut.

      Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.

      Administratorem danych, które tu wpisujesz będziemy My, czyli Haxon S.A. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

      Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w polityce prywatności. Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty pomagające Nam w działaniach związanych z opisanym wyżej marketingiem bezpośrednim produktów i usług własnych oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.