Jesteś tu pierwszy raz? Wstęp do RFiD - poradnik dla początkującego

Śledzenie opakowań zwrotnych przy pomocy technologii RFID

25 maja 2021 r. Container Centralen (CC), europejska firma logistyczna zajmująca się ogrodnictwem, posiadała ponad 3,5 miliona metalowych wózków wielokrotnego użytku, które przewożą kwiaty i rośliny z miejsca zbiorów do sprzedawców detalicznych na całym kontynencie. Firma ma około 20 000 klientów – którzy z kolei mają około 80 000 własnych klientów – i teraz oferuje rozwiązanie dla każdego, kto korzysta z jej wózków. System ma za zadanie stwierdzać autentyczność wózków i indetyfikować je za pomocą RFID.

Container Centralen udostępnia swój system RFID klientom do ewidencji opakowań. W swoim sklepie internetowym można kupić czytniki mobilne oraz aplikację do identyfikacji każdego koszyka, a także potwierdzania jego autentyczności. Rozwiązanie obejmuje aplikację oraz czytniki ręczne z systemem Android. Urządzenia odczytują tagi RFID umieszczone do  każdego wózka i zapewniają potwierdzenie, że tagi i wózki nie są podmienione.

CC od już od ponad dziesięciu lat stosuje technologię UHF RFID do śledzenia wózków – które nazywa kontenerami – podczas podróży do lokalizacji klientów firmy, w skład których wchodzą plantatorzy, hurtownicy, domy aukcyjne i detaliści. Firma dostarcza wózki w ramach usługi logistycznej; rośliny układane są na półkach wózków, a następnie wózki w ramach łańcucha dostaw, trafiają bezpośrednio do sklepów, gdzie są wystawiane i sprzedawane kwiaty i rośliny. Opróżnione wózki są demontowane i układane w stosy w celu odesłania do ponownego wykorzystania lub do najbliższego magazynu Container Centralen w celu konserwacji lub naprawy.

Odczytując tagi dołączone do każdego koszyka za pomocą mobilnego czytnika w magazynie, CC zachowuje wgląd w faktyczny stan swoich kontenerów, zapewniając jednocześnie, że opłaty za usługi są odpowiednio wyliczone wobec klientów, na podstawie wysłanych i odebranych koszyków.

Na początku firma wykorzystywała zebrane dane odczytu RFID tylko w wewnętrznych procesach. Dzisiaj jednak oferuje swoim klientom rozwiązanie, które ma umożliwić śledzenie kontenerów za pomocą RFID. W ten sposób, jak twierdzi CC, mogą korzystać z automatycznego zliczania kontenerów, a także szczegółów lokalizacji lub śledzenia i dzielić się tymi informacjami z firmą logistyczną, aby lepiej zrozumieć łańcuch dostaw i zoptymalizować transport.

Aby przetrwać w nieprzyjaznym środowisku ogrodniczym, przywieszki są zrobione z tego samego materiału, który zakrywa reflektory w pojazdach. Tagi mogą być sprawdzane bez konieczności dostępu do Internetu. Dzięki tagom i czytnikom firma może raz dziennie nawiązać połączenie z serwerem w celu pobrania pamięci urządzenia i tym samym zarządzać danymi inwentaryzacyjnymi, podczas gdy uwierzytelnianie już się odbyło. Zapewniając autentyczność każdego koszyka, firma twierdzi, że może być pewna, że ​​może dokładnie fakturować klientów za zwrot wszystkich kontenerów, z których korzystali.

Aby sprawdzić autentyczność kontenerów, firmy muszą uzyskać dostęp do aplikacji Container Centralen i zakupić jeden czytnik mobilny. Następnie, po zainstalowaniu aplikacji na czytniku, mogą skanować tagi RFID. Jeśli tag został naruszony/uszkodzony, nie będzie odpowiadał, a jeśli nie jest oryginalny, w odczytanych danych będzie brakować tokena uwierzytelniającego marki. Jeśli jednak tag RFID zostanie odczytany i uwierzytelniony, na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się logo CC, wykazując, że tag jest autentyczny, w którym to przypadku koszyk zostanie zidentyfikowany i uwierzytelniony. Jeśli klienci zdecydują się na udostępnianie własnych danych odczytanych z tagów RFID, Container Centralen może wykorzystać zebrane informacje do lepszej analizy przepływu wózków w całej Europie. Według danych wózki rotują średnio około 7 razy w ciągu roku. Każdy cykl wózka, obejmuje pięć podmiotów: w tym plantatora, firmę transportową, dom aukcyjny, hurtownika i detalistę.

W przyszłości firma Container Centralen planuje wykorzystać tagi i czytniki mobilne, nie tylko do potwierdzania odbioru i wysyłki wózków w magazynach, ale także do monitorowaniu tych, które są uszkodzone podczas procesu naprawy. W kolejnym etapem będzie łączenie kodu kreskowego lub listów przewozowych z wózki które pozwolą na większe śledzenie produktów.

Klienci CC, dzięki RFID, będą mogli skupić się tylko na transporcie kwiatów. Dostają informacje o ilości wolnych kontenerów i nie potrzebują dodatkowych kontroli, a kontenery „liczą się same”. Dane dostarczone w ten sposób mogą przysłużyć się lepszej obsłudze klienta dzięki określenie ruchu wózków w czasie.

 

 

Przeczytaj pozostałe artykuły Może zainteresuje Cię również
Zamknij

Potrzebujesz pomocy?
Chcesz poznać szczegóły współpracy?

Zostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik zadzwoni do Ciebie w ciągu kilkunastu minut.

    Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.

    Administratorem danych, które tu wpisujesz będziemy My, czyli Haxon S.A. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

    Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w polityce prywatności. Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty pomagające Nam w działaniach związanych z opisanym wyżej marketingiem bezpośrednim produktów i usług własnych oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.