Śledzenie konterów/opakowań zwrotnych z kwiatami przy pomocy technologii RFID

25 maja 2021 r. Container Centralen (CC), europejska firma logistyczna zajmująca się ogrodnictwem, posiadała ponad 3,5 miliona metalowych wózków wielokrotnego użytku, które przewożą kwiaty i rośliny z miejsca zbiorów do sprzedawców detalicznych na całym kontynencie. Firma ma około 20 000 klientów – którzy z kolei mają około 80 000 własnych klientów – i teraz oferuje rozwiązanie dla każdego, kto korzysta z jej wózków. System ma za zadanie stwierdzać autentyczność wózków i indetyfikować je za pomocą RFID.

Container Centralen udostępnia swój system RFID klientom, do identyfikacji koszyków i wózków. W swoim sklepie internetowym można kupić czytniki mobilne oraz aplikację do identyfikacji każdego koszyka, a także potwierdzania jego autentyczności. Rozwiązanie obejmuje aplikację oraz czytniki ręczne z systemem Android. Urządzenia odczytują tagi RFID umieszczone do  każdego wózka i zapewniają potwierdzenie, że tagi i wózki nie są podmienione.

CC od już od ponad dziesięciu lat stosuje technologię UHF RFID do śledzenia wózków – które nazywa kontenerami – podczas podróży do lokalizacji klientów firmy, w skład których wchodzą plantatorzy, hurtownicy, domy aukcyjne i detaliści. Firma dostarcza wózki w ramach usługi logistycznej; rośliny układane są na półkach wózków, a następnie wózki w ramach łańcucha dostaw, trafiają bezpośrednio do sklepów, gdzie są wystawiane i sprzedawane kwiaty i rośliny. Opróżnione wózki są demontowane i układane w stosy w celu odesłania do ponownego wykorzystania lub do najbliższego magazynu Container Centralen w celu konserwacji lub naprawy.

Odczytując tagi dołączone do każdego koszyka za pomocą mobilnego czytnika w magazynie, CC zachowuje wgląd w faktyczny stan swoich kontenerów, zapewniając jednocześnie, że opłaty za usługi są odpowiednio wyliczone wobec klientów, na podstawie wysłanych i odebranych koszyków.

Na początku firma wykorzystywała zebrane dane odczytu RFID tylko w wewnętrznych procesach. Dzisiaj jednak oferuje swoim klientom rozwiązanie, które ma umożliwić śledzenie kontenerów za pomocą RFID. W ten sposób, jak twierdzi CC, mogą korzystać z automatycznego zliczania kontenerów, a także szczegółów lokalizacji lub śledzenia i dzielić się tymi informacjami z firmą logistyczną, aby lepiej zrozumieć łańcuch dostaw i zoptymalizować transport.

Aby przetrwać w nieprzyjaznym środowisku ogrodniczym, przywieszki są zrobione z tego samego materiału, który zakrywa reflektory w pojazdach. Tagi mogą być sprawdzane bez konieczności dostępu do Internetu. Dzięki tagom i czytnikom firma może raz dziennie nawiązać połączenie z serwerem w celu pobrania pamięci urządzenia i tym samym zarządzać danymi inwentaryzacyjnymi, podczas gdy uwierzytelnianie już się odbyło. Zapewniając autentyczność każdego koszyka, firma twierdzi, że może być pewna, że ​​może dokładnie fakturować klientów za zwrot wszystkich kontenerów, z których korzystali.

Aby sprawdzić autentyczność kontenerów, firmy muszą uzyskać dostęp do aplikacji Container Centralen i zakupić jeden czytnik mobilny. Następnie, po zainstalowaniu aplikacji na czytniku, mogą skanować tagi RFID. Jeśli tag został naruszony/uszkodzony, nie będzie odpowiadał, a jeśli nie jest oryginalny, w odczytanych danych będzie brakować tokena uwierzytelniającego marki. Jeśli jednak tag RFID zostanie odczytany i uwierzytelniony, na ekranie urządzenia mobilnego pojawi się logo CC, wykazując, że tag jest autentyczny, w którym to przypadku koszyk zostanie zidentyfikowany i uwierzytelniony. Jeśli klienci zdecydują się na udostępnianie własnych danych odczytanych z tagów RFID, Container Centralen może wykorzystać zebrane informacje do lepszej analizy przepływu wózków w całej Europie. Według danych wózki rotują średnio około 7 razy w ciągu roku. Każdy cykl wózka, obejmuje pięć podmiotów: w tym plantatora, firmę transportową, dom aukcyjny, hurtownika i detalistę.

W przyszłości firma Container Centralen planuje wykorzystać tagi i czytniki mobilne, nie tylko do potwierdzania odbioru i wysyłki wózków w magazynach, ale także do monitorowaniu tych, które są uszkodzone podczas procesu naprawy. W kolejnym etapem będzie łączenie kodu kreskowego lub listów przewozowych z wózki które pozwolą na większe śledzenie produktów.

Klienci CC, dzięki RFID, będą mogli skupić się tylko na transporcie kwiatów. Dostają informacje o ilości wolnych kontenerów i nie potrzebują dodatkowych kontroli, a kontenery „liczą się same”. Dane dostarczone w ten sposób mogą przysłużyć się lepszej obsłudze klienta dzięki określenie ruchu wózków w czasie.

 

 

Przeczytaj również

KODY KRESKOWE kontra RFID: Porównanie zalet i wad

KODY KRESKOWE kontra RFID: Porównanie zalet i wad

Podczas gdy producenci stosują obecnie dwie formy automatycznego gromadzenia danych: kody kreskowe i systemy RFID; istnieje wiele szumu co do tego, czy RFID przejmie kod kreskowy. Jedna metoda zbierania danych nie jest zasadniczo lepsza od drugiej; oba zawierają informacje o produkcie, jednak oba znacznie się różnią. Kod kreskowy Kod kreskowy to wizualna reprezentacja danych, która […]

RFID w retail/handlu detalicznym na przykładzie LPP

RFID w retail/handlu detalicznym na przykładzie LPP

  LPP swoją przygodę z hardtagami zaczęła od transponderów EAS do ochrony handlu detalicznego. Teraz te tagi działają w EAS/UHF. W centrach logistycznych w Gdańsku i Moskwie umieszczono dziesięć tunelów RFID do kodowania i rejestrowania dostaw i wydań do konkretnych sklepów. W samych sklepach wykorzystuje się od 4 do 15 urządzeń mobilnych RFID w zależności […]

Kessaris – rozwiązanie RFID do inwentaryzacji i lokalizacji artykułów

Kessaris – rozwiązanie RFID do inwentaryzacji i lokalizacji artykułów

  Sprzedawca dóbr luksusowych Kessaris oferuje około 10 000 różnych biżuterii i artykułów luksusowych w każdym z ośmiu sklepów – a ceny wynoszące nawet 5000 euro lub więcej nie są wśród nich rzadkością. Głównym celem optymalizacji opartej na technologii jest stworzenie środowiska, które daje bezpieczeństwo i kontrolę dla firmy, pracowników i klientów.   Dla Kessaris […]

Masz pytania? Napisz do nas

    Zamknij

    Potrzebujesz pomocy?
    Chcesz poznać szczegóły współpracy?

    Zostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik zadzwoni do Ciebie w ciągu kilkunastu minut.

      Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.

      Administratorem danych, które tu wpisujesz będziemy My, czyli Haxon S.A. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

      Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w polityce prywatności. Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty pomagające Nam w działaniach związanych z opisanym wyżej marketingiem bezpośrednim produktów i usług własnych oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.