Traceabelity – automatyzacja śledzenia produkcji z RFID

Traceability z RFID

 

Zamysłem Traceability jest zautomatyzowane monitorowanie półproduktów oraz produktów na poszczególnych etapach produkcji.

Wykorzystanie RFID zwiększy kontrolę nad procesami produkcyjnymi. Wszystkie dane będę teraz dostępne w łatwy i przystępny sposób.

Haxon wykorzystuje tagi, czytniki i anteny RFID do uzyskania danych o przemieszczaniu się półproduktów na poszczególnych etapach produkcji.  Dzięki temu możemy analizować i monitorować przebieg kolejnych operacji.

Na bieżąco można obserwować proces produkcyjny i wychwycić tzw. wąskie gardła i zapobiec zastojom w produkcji.

Dane które otrzymamy dostępne są w przystępnej aplikacji w której można sortować i analizować dane pod wszelakim kątem.

 

Wdrożenie zaczynamy od oznakowania tagami RFID półproduktów/pojemników

Następnym krokiem jest odczyt informacji z tagów przez czytniki w wyznaczonych wcześniej miejscach na produkcji.

Finalne produkty z produkcji, trafiają na magazyn, gdzie również następuje automatyczny odczyt przez bramki RFID.

Przed wysłaniem towarów do klienta dzięki RFID można szybko i sprawnie skompletować towary za pomocą ręcznego czytnika RFID lub stołu RFID.

Gdyby nastąpiła reklamacja lub potrzeba serwisu towaru dzięki RFID możemy łatwo zidentyfikować historię przebiegu produkcji.

System HAXON w pełni pozwala na integracje z programami ERP/WMS zastosowanymi w firmie.

 

Korzyści z Traceabelity z RFID

Szybki podgląd w czasie rzeczywistym miejsca oraz statusu rzeczy oznakowanej tagiem RFID

Szybko identyfikacja rzeczy z wadliwej dostawy wraz z historią produkcji

Przyspieszenie procesu kompletacji zamówienie oraz zmniejszenie ilości reklamacji. Prostszy proces rozpatrywania reklamacji dzięki historii produkcji.

Szybka inwentaryzacja oraz dostęp do statusu opakowań/półproduktu pozwoli w kilka sekund zdobyć informacje o ich położeniu.

Ograniczenie ryzyka przestoju oraz spokojniejszą pracę produkcji.

Przeczytaj również

KODY KRESKOWE kontra RFID: Porównanie zalet i wad

KODY KRESKOWE kontra RFID: Porównanie zalet i wad

Podczas gdy producenci stosują obecnie dwie formy automatycznego gromadzenia danych: kody kreskowe i systemy RFID; istnieje wiele szumu co do tego, czy RFID przejmie kod kreskowy. Jedna metoda zbierania danych nie jest zasadniczo lepsza od drugiej; oba zawierają informacje o produkcie, jednak oba znacznie się różnią. Kod kreskowy Kod kreskowy to wizualna reprezentacja danych, która […]

RFID w retail/handlu detalicznym na przykładzie LPP

RFID w retail/handlu detalicznym na przykładzie LPP

  LPP swoją przygodę z hardtagami zaczęła od transponderów EAS do ochrony handlu detalicznego. Teraz te tagi działają w EAS/UHF. W centrach logistycznych w Gdańsku i Moskwie umieszczono dziesięć tunelów RFID do kodowania i rejestrowania dostaw i wydań do konkretnych sklepów. W samych sklepach wykorzystuje się od 4 do 15 urządzeń mobilnych RFID w zależności […]

Kessaris – rozwiązanie RFID do inwentaryzacji i lokalizacji artykułów

Kessaris – rozwiązanie RFID do inwentaryzacji i lokalizacji artykułów

  Sprzedawca dóbr luksusowych Kessaris oferuje około 10 000 różnych biżuterii i artykułów luksusowych w każdym z ośmiu sklepów – a ceny wynoszące nawet 5000 euro lub więcej nie są wśród nich rzadkością. Głównym celem optymalizacji opartej na technologii jest stworzenie środowiska, które daje bezpieczeństwo i kontrolę dla firmy, pracowników i klientów.   Dla Kessaris […]

Masz pytania? Napisz do nas

    Zamknij

    Potrzebujesz pomocy?
    Chcesz poznać szczegóły współpracy?

    Zostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik zadzwoni do Ciebie w ciągu kilkunastu minut.

      Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.

      Administratorem danych, które tu wpisujesz będziemy My, czyli Haxon S.A. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

      Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w polityce prywatności. Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty pomagające Nam w działaniach związanych z opisanym wyżej marketingiem bezpośrednim produktów i usług własnych oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.