Znakowanie odzieży i tekstyliów za pomocą RFID

Czy możliwa jest sytuacja, w której wchodzisz do sklepu odzieżowego, pytasz o konkretną rzecz, a miła Pani przy kasie nie tylko oznajmia, że jest ona dostępna na magazynie, ale jednocześnie zabiera ze sobą niewielki czytnik i znajduję ją w ciągu kilku minut z uśmiechem na twarzy? Odpowiedź brzmi TAK. Wystarczy, że każde ubranie w tym sklepie będzie posiadało chip RFID.

Jednak obecnie chipy RFID służące do znakowania tekstyliów znajdują zastosowanie głównie w szpitalach, branży pralniczej oraz hotelarskiej. Przy użyciu tagów można oznakować odzież medyczną, pościele, poszewki, ręczniki, szlafroki, ubrania pracownicze i wiele innych. Specjalne chipy są odporne zarówno na wysoką temperaturę jak i na uszkodzenia mechaniczne przez co nie ulegają zniszczeniu podczas wielokrotnego prania. Ale co można zyskać stosując takie rozwiązanie?

  1. Szpital – szybkie i wygodne określanie lokalizacji wybranych tekstyliów, inwentaryzacja posiadanych zasobów, kontrolowanie cykli prania co w przypadku odzieży szpitalnej ma bardzo istotne znaczenie w zapobieganiu zakażeń.
  2. Branża pralnicza – odpowiednio dobrany chip RFID jest w stanie wytrzymać nawet 300 cykli prania bez wpływu na jego działanie. Takie rozwiązanie oszczędza przede wszystkim czas pracowników spędzony na ręcznym liczeniu wszystkich rzeczy, co konsekwencji przynosi też korzyści materialne. Dodatkowo dzięki zapisywaniu wszystkich danych w systemie szybko i wygodnie można kontrolować czy dana rzecz trafiła do odpowiedniego odbiorcy i ile cykli prania już przeszła. Stosując bramki RFID można w ciągu kilku sekund zeskanować kilkaset rzeczy nie wyjmując ich nawet z wózka pralniczego.
  3. Branża hotelarska – zastosowanie chipów RFID pozwala podobnie jak w przypadku szpitali na lokalizacje tekstyliów, szybką i wygodną inwentaryzację oraz kontrolę cykli prania. Jednak w przypadku hoteli istotnym zastosowaniem jest również ochrona przed kradzieżą. Ręczniki czy szlafroki to częste „pamiątki”, które zabierają ze sobą goście, ale jak wiadomo dla hotelu są to dodatkowe, czasem niemałe koszty.

Zastosowanie systemów RFID w wyżej wymienionych branżach powoli staje się już standardem. Jest to prosta i nowoczesna metoda oszczędności czasu oraz pieniędzy. Dodatkowo niewielkie chipy można umieścić w dyskretnym miejscu a samo ich wszywanie nie wymaga specjalnego sprzętu ani umiejętności.

Przeczytaj również

KODY KRESKOWE kontra RFID: Porównanie zalet i wad

KODY KRESKOWE kontra RFID: Porównanie zalet i wad

Podczas gdy producenci stosują obecnie dwie formy automatycznego gromadzenia danych: kody kreskowe i systemy RFID; istnieje wiele szumu co do tego, czy RFID przejmie kod kreskowy. Jedna metoda zbierania danych nie jest zasadniczo lepsza od drugiej; oba zawierają informacje o produkcie, jednak oba znacznie się różnią. Kod kreskowy Kod kreskowy to wizualna reprezentacja danych, która […]

RFID w retail/handlu detalicznym na przykładzie LPP

RFID w retail/handlu detalicznym na przykładzie LPP

  LPP swoją przygodę z hardtagami zaczęła od transponderów EAS do ochrony handlu detalicznego. Teraz te tagi działają w EAS/UHF. W centrach logistycznych w Gdańsku i Moskwie umieszczono dziesięć tunelów RFID do kodowania i rejestrowania dostaw i wydań do konkretnych sklepów. W samych sklepach wykorzystuje się od 4 do 15 urządzeń mobilnych RFID w zależności […]

Kessaris – rozwiązanie RFID do inwentaryzacji i lokalizacji artykułów

Kessaris – rozwiązanie RFID do inwentaryzacji i lokalizacji artykułów

  Sprzedawca dóbr luksusowych Kessaris oferuje około 10 000 różnych biżuterii i artykułów luksusowych w każdym z ośmiu sklepów – a ceny wynoszące nawet 5000 euro lub więcej nie są wśród nich rzadkością. Głównym celem optymalizacji opartej na technologii jest stworzenie środowiska, które daje bezpieczeństwo i kontrolę dla firmy, pracowników i klientów.   Dla Kessaris […]

Masz pytania? Napisz do nas

    Zamknij

    Potrzebujesz pomocy?
    Chcesz poznać szczegóły współpracy?

    Zostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik zadzwoni do Ciebie w ciągu kilkunastu minut.

      Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.

      Administratorem danych, które tu wpisujesz będziemy My, czyli Haxon S.A. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

      Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w polityce prywatności. Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty pomagające Nam w działaniach związanych z opisanym wyżej marketingiem bezpośrednim produktów i usług własnych oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.