Jesteś tu pierwszy raz? Wstęp do RFiD - poradnik dla początkującego

Rittal – informacje w czasie rzeczywistym w lakierniach.

Niemiecki producent Rittal wdrożył trwałe, wysokotemperaturowe hardtagi RFID firmy Xerafy w swoich warsztatach lakierniczych, aby śledzić produkcję w toku (WIP) oraz zautomatyzować śledzenie zapasów i zapewnić ponowne zamawianie za pomocą SAP.

Rittal jest producentem szaf sterowniczych i systemów klimatyzacyjnych oraz szaf serwerowych i sieciowych. Brak bieżących informacji odnośnie, procesów produkcyjnych (WIP) w procesach lakierniczych doprowadził do ręcznego sprawdzania zapasów i nieoptymalnego wykorzystania zasobów. Dostawy materiałów opierały się na historycznych szacunkach, a nie na zapotrzebowaniu w czasie rzeczywistym, a firmie brakowało informacji na temat bieżących zapasów materiałów.

Firmie zależało na 100% widoczność WIP wraz z automatycznym śledzeniem zasobów. Firma chciała mieć również możliwość generowania zamówień zakupu na podstawie danych w czasie rzeczywistym, przy jednoczesnej automatyzacji procesów związanych ze sprawdzaniem zapasów i zarządzaniem zapasami.

Rittal postawił wykorzystać technologie RFID do osiągnięcia celów operacyjnych, ale potrzebował tagów RFID, które wytrzymają wysokie temperatury i chemikalia stosowane w procesach produkcyjnych. RFID stanowiłoby bardziej niezawodne rozwiązanie niż etykiety z kodami kreskowymi (które nie są tak wytrzymałe w procesach produkcyjnych) bez konieczności kontaktu optycznego. Czytaj więcej: https://haxon.com.pl/rfid-a-kody-kreskowe-wady-i-zalety-rozwiazan/

Idealnym rozwiązaniem dla problemów Rittal były tagi RFID firmy Xerafy. Tagi te są przeznaczone pracy w ekstremalnej temperaturze i środowisku żrącym. Przed wprowadzeniem technologii RFID produkcja w toku nie była śledzona do pojedynczego elementu. Zapotrzebowanie na surowce były oparte na danych historycznych, a nie na rzeczywistych potrzebach. Widoczność bieżących zapasów była również ograniczona. Celem projektu było zainstalowanie zautomatyzowanego systemu sprzężenia zwrotnego dla procesu malowania, który umożliwiłby uzyskanie dokładnych danych na temat produkcji w toku, a następnie dostarczanie danych w czasie rzeczywistym na potrzeby zakupów materiałów w zależności od zapotrzebowania.

Tagi są umieszczane na wieszakach produktów i łączone z numerem zlecenia produkcyjnego każdego produktu za pomocą skanu kodu kreskowego. Gdy wieszaki przechodzą przez 22 punkty odczytu RFID na prawie 10-kilometrowej linii produkcyjnej, dane są przesyłane do SAP. Ta integracja automatycznie generuje zamówienia zakupu na podstawie danych produkcyjnych w czasie rzeczywistym, a także aktualizuje dane dotyczące zapasów tymczasowych i lokalizacji produktów.

Tagi Xerafy są w stanie pracować nawet w temperaturze 200°C i zapewniają 100% odczytu. Dzięki RFID firma Rittal była w stanie zoptymalizować planowanie materiałów, co pozwoliło zaoszczędzić czas i obniżyć koszty. Zastosowanie czytnika ze zintegrowaną anteną ograniczyło koszty instalacji i nakładu pracy do minimum, a system jest bezobsługowy — oba czynniki znacząco obniżyły całkowity koszt posiadania systemu dla Rittal.

Firma planuje teraz wdrożenie rozwiązania w kolejnych zakładach.

Przeczytaj pozostałe artykuły Może zainteresuje Cię również
Zamknij

Potrzebujesz pomocy?
Chcesz poznać szczegóły współpracy?

Zostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik zadzwoni do Ciebie w ciągu kilkunastu minut.

    Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.

    Administratorem danych, które tu wpisujesz będziemy My, czyli Haxon S.A. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

    Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w polityce prywatności. Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty pomagające Nam w działaniach związanych z opisanym wyżej marketingiem bezpośrednim produktów i usług własnych oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.