Jesteś tu pierwszy raz? Wstęp do RFiD - poradnik dla początkującego
Jesteś tu pierwszy raz? Wstęp do RFiD - poradnik dla początkującego
Pomagamy firmom w usprawnieniu procesów logistycznych dzięki RFID by mogły transportować szybciej, więcej i taniej.
W dzisiejszym dynamicznym świecie logistyka odgrywa kluczową rolę w zapewnianiu efektywnego przepływu towarów i informacji przez całą globalną sieć dostaw. W środowisku, gdzie czas i precyzja są kluczowe, technologia RFID w logistyce (Radio-Frequency Identification) staje się kluczowym narzędziem, pomagającym przedsiębiorstwom osiągnąć nowe poziomy efektywności i kontroli. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się, jak RFID w Logistyce wprowadza zmiany i rewolucjonizuje branżę.
RFID w Logistyce to technologia umożliwiająca bezkontaktowe identyfikowanie i śledzenie towarów, palet, opakowań lub innych obiektów w czasie rzeczywistym. Polega to na umieszczeniu mikroczipów RFID na przedmiotach, które komunikują się za pomocą fal radiowych z czytnikami RFID. Te czytniki odczytują dane z chipów, co pozwala na szybkie i precyzyjne śledzenie ruchu towarów przez cały łańcuch dostaw.
Każdy produkt/paleta/ wyrób gotowy jest wyposażony w tagi RFID. Czytnik wraz z antenami RFID jest zwykle instalowany w punkcie wejścia-wyjścia z magazynu lub na poszczególnych etapach łańcuchu dostaw. Czytnik rejestruje znaczniki RFID umieszczone na produkcie/palecie w formie etykiety RFID za pomocą fali radiowej (bez kontaktu optycznego, przez przeszkody, z kilku metrów) i na bieżąco aktualizuje dane na temat przemieszczania się obiektu w systemie informatycznym magazynu.
System RFID w logistyce działa podobnie po drugiej stronie cyklu logistycznego. Przyspiesza system łańcuchu dostaw. Technologia RFID pomaga w dokładnym doborze produktu do dalszego procesu dystrybucji. Czytnik RFID zainstalowany w punktach wejścia-wyjścia rejestruje towary, które wyszły z magazynu, a informacje te są aktualizowane w czasie rzeczywistym na komputerze magazynu. Wszystko to dzięki bramkom RFID.
Aby rozpocząć współpracę przy wdrożeniu technologii RFID w logistyce, nasi pracownicy muszą poznać działalność operacyjną Państwa firmy. Chcemy zrozumieć problem, poznać środowisko w jakim mamy pracować oraz przewidzieć wszystkie nietypowe wydarzenia którą mogą zaistnieć już w trakcie użytkowania RFID. Wszystko zależy od rodzaju zastosowania RFID w obecnym procesie.
Z tego powodu współpracę przy wdrożeniu technologii RFID w logistyce rozpoczynamy od bezpłatnego audytu online. Pozwala nam on zrozumieć środowisko klienta oraz dobrać wstępne rozwiązanie, które będziemy mogli wycenić oraz przetestować. Gdy klient wyrazi zgodę przeprowadzamy testy w jego środowisku, a po testach aktualizujemy założenia systemu RFID .
Na etapie bezpłatnej konsultacji jesteśmy już wstanie stwierdzić czy wdrożenie technologii RFID w logistyce nadaje się na rozwiązanie Twojego problemu lub nie. Wykorzystując technologię RFID, pamiętaj, że ona nie rozwiązuje wszystkich Twoich problemów.
Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.
Zastosowanie technologii RFID w Logistyce:
Obieg opakowań zwrotnych – kontroluj obieg wewnętrzny jak i zewnętrzny swoich aktywów w łańcuchu dostaw
Automatyzacja obiegu towarów i surowców – ulepszenie procesów przyjmowania, przepływu surowców i wydania towaru
Automatyczna identyfikacja towarów materiałów, środków trwałych i wyrobów gotowych – w całym łańcuchu dostaw
Kompletowanie zamówień i wydawanie towarów i surowców – zmniejszymy ilość pomyłek oraz wydajność procesu na każdym etapie produkcji, by właściwy produkt trafił do właściwego miejsca przeznaczenia
Widoczność towarów w czasie rzeczywistym – daje dokładne dane o tym, co się dzieje w firmie i w całym łańcuchu dostaw odnośnie transportu towarów.
Pomoc w szybkiej Inwentaryzacji i dokładnym lokalizowaniu produktów – skrócimy inwentaryzacje nawet o 90 % czasu
Wsparcie kierowników magazynu w strategicznym planowaniu lokalizacji produktów – dzięki danym w czasie rzeczywistym która zapełniają się same, bez ingerencji człowieka
Uproszczenie całego procesu zarządzania łańcuchem dostaw poprzez eliminację błędów w skanowaniu – pozbywamy się tzw. błędów ludzkich które są kosztownymi pomyłkami
RFID w Logistyce nie jest jedynie obietnicą przyszłości – to rzeczywistość, która ewoluuje i dostosowuje się do rosnących wymagań branży. W miarę jak technologia RFID staje się bardziej dostępna i tańsza, coraz więcej firm decyduje się na jej wdrożenie. Dzięki temu, logistyka staje się bardziej przejrzysta, bardziej efektywna i bardziej zautomatyzowana, co przekłada się na zadowolenie klientów i zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw.
Koszty naszych usług są skalkulowane tak, aby system RFID w logistyce był rentowny nawet dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wśród naszych klientów znajdują się nawet kilkunastoosobowe firmy, które dzięki tej usłudze, już na wczesnym etapie rozwoju firmy, w sposób świadomy budują jej przewagę operacyjną. Jeżeli chcesz poznać koszty technologii RFID dla logistyki w swojej firmie, zamów darmową konsultację i opowiedz nam o sytuacji, którą próbujesz rozwiązać.
Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.
Teraźniejszość
Nie wykorzystujesz w swojej firmie technologii RFID, a więc jesteś skazany na:
Przyszłość
Wdrażając system bazujący na technologii RFID zwiększasz konkurencyjność swojej Firmy poprzez:
Potrzebujesz pomocy?
Chcesz poznać szczegóły współpracy?
Zostaw swój numer telefonu, a nasz pracownik zadzwoni do Ciebie w ciągu kilkunastu minut.
Zadzwonimy do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie w godzinach pracy od 900 do 1700 w dni robocze.
Administratorem danych, które tu wpisujesz będziemy My, czyli Haxon S.A. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.
Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w polityce prywatności. Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty pomagające Nam w działaniach związanych z opisanym wyżej marketingiem bezpośrednim produktów i usług własnych oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.